dilluns, 5 d’octubre del 2009

iron-calçot



Diumenge vaig tenir l'oportunitat de seguir ,tan com vaig poder, la triatló. A dos quarts de vuit ja era a la sorra de la platja per veure com es tiraven a l'aigua, després les transicions, el tram de bicicleta i per acabar la marató. A mida que passaven les hores m'adonava del canvi que hi havia a les cares i als cossos de tots els participants.
Al vespre vaig anar a col·laborar a l'avituallament de Pineda. De set a quarts de nou vaig veure atletes molt trinxats, però que anaven fent més o menys dignament els kilòmetres. I a partir d'aquesta hora cada corredor era un poema, alguns encara mantenien el sentit de l'humor i s'enfotien d'ells mateixos, com en Morten de Noruega que em va assegurar que ell era un estúpid i no ho tornaria a fer més o en Jon que em demanava cava ja que era la última volta, i us asseguro que si hagués tingut una ampolla a mà, hauriem brindat. En James va tenir temps d'explicar-nos que era irlandès, que no anglès, i li vam contestar que l'enteniem perfectament. En Mariano ens va demanar un sac d'escombraries per fer-se una capelina, doncs al tros dels camps de Santa Susanna, a part d'haver-hi la penombra hi feia molt fred i al mateix temps li explicava a un altre atleta que ho havia après a l'exercit espanyol,.. jai tenologi. L'Eric de França és el que més patia, al anar a la última volta anava absolutament coix, i al tornar, coix i encorbat cap a un costat, però seguia sumant quilòmetres. I l'Eduardo de Mèxic, conscient que era l'últim es va parar a petar la xerrada una estona, va menjar plàtan amb nosaltres, para evitar los calambres, i ens va donar les gràcies per haver-lo esperat, com també ho havien fet al passar per última vegada tots aquests atletes que van necessitar una mica més que els altres per fer la triatló.

6 comentaris:

M.M. ha dit...

Si noi va ser molt maco i emocionant, nosaltres vam veure allà les 23,15 un atleta que anava acompanyat per un de l'organització, un sanitari i dos mossos d'esquadra, perque ja no podia tirar, però el tio ho va acabar, va ser molt emocionant.

Anònim ha dit...

en aquesta cursa el esperit de sacrifici de cada corredor es queda curt. es brutal el sobreesforç de aquesta gent. va ser un dia que ens varen ensenyar moltes coses i que el cos huma, tothom a la seva manera, no te limits.

Anònim ha dit...

Diuen que ningú sap on és el seu limit, el que si se sap és on NO és. Impresionant lecció el que ens han donat aquests 1800 esportistes, principalment el germá del mallorqui mort, que va fer tota la marató amb un ram de flors a les mans. Impresionant. L'any que ve jo hi vaig.

salsa romesco ha dit...

Crec que aquesta prova ens va deixar a tots tocats, als atletes físicament i al públic emocionalment. Jo no vaig veure el germà del triatleta mort amb el ram de flors, però només de llegir el teu comentari se m'han posat els pels de punta.

M. M. ha dit...

A mi també

atleta rus ha dit...

desnastrkaa akistraman nastrovia