dimarts, 27 de maig del 2008

Petites grans decisions


Posar-li nom a un fill, és un fet que pot ser més complicat del que sembla. Està demostrat per un estudi que es va fer a la Universitat de Picamoixons, que el nom influeix en un 70% dels casos la personalitat del nen o nena, i això condiciona la seva posterior formació.
Com que aquest cap de setmana he detectat una greu indefinició per part dels pares, m'he permés la llibertat d'opinar sobre el tema.
Hi ha diferents vies per anomenar el nostre infant, la primera i molt comú és triar un nom familiar com el del pare o la mare i així ens assegurem que la saga continua (exemples : Salvador o Marta).
Es pot optar també per un de tall clàssic, dels que no passaran mai de moda, entre aquests hi podem comptar: Montserrat, Maria, Joan o Josep.
Però ultimament el que es porta molt son els noms tipus Kumbayà (Oriol, Laia, Aniol o Laura )
També se'n podria triar un en homenatge a un personatge històric ( Arnau, Guifrè o Elisenda )
No obstant, els que a mi més m'agraden son els mediàtics ( Kevin, Jennifer o Rocco )

Doncs estimats amics, ja tenim feina, hem de proposar un nom de nen i un nom de nena, després celebrarem unes eleccions entre els noms proposats i els pares acceptaran la decisió de la majoria per donar-li al seu primer fill o filla el nom més escaient. Si no en trobeu cap podeu consultar en aquest enllaç


Jo per la meva banda proposo Joaquim per nen, que es un nom ben bonic i que té antecedents familiars, i Boia per nena, ja que boia en grec vol dir el principi de tota relació.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Tota col.laboracio es poca en un tema de tanta responsabilitat, escoltarem mes sugerencies. Per molt que un ho pensi i repensi sempre pensa que el nom que l´hi posem, de gran no l´hi agradara.


merci a tots!!!!!!!!!11

Anònim ha dit...

Teniu tota la raó, trieu el que trieu de gran a la que parli us dirà que no li agrada el nom, a mi la Nausica un dia em va dir , per que m’heu posat Nausica, jo em volia dir: Roser o Silvia un nom normal. Que lo sepais ¡!!!

Anònim ha dit...

Suggeriments:
si és nena, Margarida (era el nom que hagués agradat a la Judit, que per circumstàncies diverses no va poder ser)
si és nen, Eloi (era el nom triat per en Vadó, que circumstàncies diverses no va poder ser)